Porovnanie starých a nových textov pre web elektroinštalačnej firmy Adelek.sk.

Prípadová štúdia: Viac dopytov z Googlu vďaka novým textom pre web elektroinštalačnej firmy Adelek.sk

Ukážem vám, ako som postupoval pri tvorbe textov pre webstránku elektroinštalačnej firmy Adelek, ako prebieha(la) spolupráca so mnou a ako vyzerá výsledok. Dozviete sa tiež, čo na výsledok hovorí klient a prečo kvalitné texty pre vašu stránku nemôže vytvoriť niekto, kto váš biznis nepozná do detailov. Pokojne si spravte pukance, bude to trošku dlhšie.

Na počiatku bolo slovo …vlastne e-mail

Všetko začalo, keď mi v e-mailovej schránke pristála pochvala od p. Šajbana:

„Dobrý deň, nedávno som čítal jeden Váš článok a zaujalo ma, ako prehľadne a zrozumiteľne ste popísali danú problematiku. Chcel by som Vás poprosiť, či máte ešte kapacity a či by ste mi vedeli urobiť cenovú ponuku na tvorbu obsahu pre webovú stránku.“

Nuž, čo má človek povedať na takú super pochvalu?

Samozrejme, moje ego poskočilo od radosti. Tak ako každý človek, aj ja som predsa rád, keď niekto ocení moju prácu. A ešte radšej, keď niekomu moje texty pomôžu – napríklad pochopiť zložitejšiu problematiku.

„Som elektroinštalačná firma z BB a prerábam svoj starý web, nemám veľmi talent na písanie ani čas na výber správnych kľúčových slov, preto by som bol rád keby to robil niekto ako vy,“ pokračoval.

„Úplne mu rozumiem,“ pomyslel som si.

Pre firmy v niektorých odboroch je veľmi náročné odlíšiť sa od konkurencie – a ešte k tomu to dobre odkomunikovať. Áno, tušíte správne, medzi tieto odbory patria aj silnoprúdové a slaboprúdové elektroinštalácie. Konkurencia je dnes veľmi vysoká a odkedy povolili rekvalifikačné kurzy na elektrikára, mám (nielen ja) pocit, že „elektriku“ dnes robí každý druhý človek. Samozrejme, to všetko vytvára tlak na ceny, takže obhájiť si férovú cenu za poctivú robotu je čoraz ťažšie…

…ale nemajte strach, presne na to som tu ja – copywriter s dlhoročnými skúsenosťami s písaním a zároveň odborník na (elektro)techniku so skutočnou praxou z fachu.

„Dobrý deň, ďakujem Vám veľmi pekne za dopyt aj za pochvalu, cením si to. V prílohe Vám posielam cenovú ponuku, dúfam, že som trafil firmu,“ odpísal som.

P. Šajban v maili rozpísal aj zoznam stránok, ktoré by chcel otextovať a priložil tiež návrh dizajnu v nástroji Figma. Do odpovede som teda mohol rovno priložiť cenovú ponuku. Firemné údaje som si vyhľadal na Finstate – veď načo strácať čas dopisovaním?

Peter Šajban – majiteľ elektroinštalačnej firmy Adelek, s. r. o. – referencia pre Michala Tomu

Petej Šajban
majiteľ Adelek, s. r. o.

„Michala som oslovil po prečítaní jedného z jeho odborných článkov o elektroinštaláciách, ktorý ma zaujal zrozumiteľným podaním odbornej témy pre laické publikum. Spoluprácu s ním hodnotím veľmi pozitívne a odporúčam ho každému, kto hľadá spoľahlivého copywritera aj pre technickejšie témy.“

Kliknutím prejdete na stránku s kontaktnými údajmi.

Cieľ pre Adelek? Vyššia návštevnosť a viac dopytov

Štandardne spracúvam cenové ponuky v 3 variantoch, aby si každý klient mohol v rámci web copywritingu vybrať služby, ktoré mu pomôžu – a neplatil zbytočne za niečo, čo nepotrebuje. P. Šajban si vybral najdrahší cenový variant s miernou úpravou. Tú sme vyriešili cez online call.

A rovno som ho „zaúkoloval“, aby mi poslal prvé podklady ohľadne konkurencie a svojich konkurenčných výhod z jeho vlastného pohľadu.

Ďalej sme si prešli jeho motivácie: Prečo chce nové texty na webstránku? Čo od nich očakáva?

Stručne a jasne: pre svoju elektroinštalačnú firmu Adelek chcel získať viac dopytov.

„Nič prekvapujúce,“ poviete si určite. Ale ako na to?

Aby sme mohli získavať viac dopytov od návštevníkov Adelek.sk, musíme tam najprv dostať viac ľudí. Práve výmena textov na stránke je vynikajúca príležitosť, ako zlepšiť optimalizáciu pre vyhľadávače (ďalej ako SEO – Search Engine Optimization).

A vďaka SEO stránku posunúť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania (ďalej ako SERP – Search Engine Results Page) pre dopyty s relevantnými kľúčovými slovami. Pretože čím vyššie stránka v SERP-e je, tým viac ľudí sa na ňu vo vyhľadávaní preklikne. Napríklad prvé 3 pozície na Googli získavajú až 54,4 % preklikov na prvej SERP.

📝 Poznámka – na Slovensku vyhľadávame najmä cez Google, preto budem namiesto vyhľadávačov ďalej písať iba o Googli.

Čo musíme urobiť pre SEO z hľadiska textov? 

Najmä správne použiť relevantné kľúčové slová, prehľadne štruktúrovať text, mať dobré interné prelinkovanie… a dodržať ďalšie zásady, ktoré tu nemám priestor rozoberať.

No a keď už budú návštevníci na stránke, prevedieme ich cez ňu pomocou kvalitných textov až ku call to action prvkom – tými sú v tomto prípade kontaktné formuláre na jednotlivých podstránkach.

Relevantné kľúčové slová nájdeme vďaka analýze kľúčových slov (ďalej aj ako KW analýza – od slova keyword – kľúčové slovo). Takže som KW analýzu pridal do cenovej ponuky, keďže nie je jej bežnou súčasťou. A pridal som aj nahodenie textov na webstránku (o tom ešte bude reč), keďže to klient tiež požadoval.

💡 Neriešite v textoch kľúčové slová? Prichádzate o peniaze

Každého klienta upozorňujem, že ak v textoch nemá relevantné kľúčové slová, pripravuje sa o návštevnosť z Googlu. A s ňou aj o nových zákazníkov. A s nimi teda aj o peniaze. Investovať do nových textov bez KW analýzy je chyba. Áno, sú prípady, keď kľúčové slová nepotrebujete – napríklad vo veľmi špecifických odvetviach, ktoré ľudia nevyhľadávajú cez Google. Ale nezabúdajte, že analýza kľúčových slov je zároveň taký mikro prieskum trhu. Často vám napovie, aké problémy vaši potenciálni zákazníci riešia a čo by si radi na vašej stránke prečítali.

Starostlivá príprava – základ kvalitných textov

Akonáhle p. Šajban akceptoval cenovú ponuku, začal som so zberom podkladov a tvorbou úvodnej analýzy.

Tá je súborom podkladov pred tvorbou každého textu. Je to niečo ako architektonický návrh domu: Už viete, čo kde bude umiestnené, aké materiály použijete a aké budú cca rozmery, ale nie je to ešte realizačný projekt, ktorý na centimetre presne určí rozmiestnenie okien či elektrických zásuviek. 

A rovnako ani úvodná analýza ešte neurčuje, aký bude obsah textu na webstránke.

Takže, ako teda vyzerá taká typická príprava úvodnej analýzy?

Aby som ju vedel dať dokopy, potreboval som dáta, ktoré vyplynú z menších analýz:

1. Rozhovor(y) s klientom

Keďže som p. Šajbana dosť vyspovedal už v našom prvom online calle, poslal som mu iba doplňujúce otázky. 

V celom procese ma zaujímalo v prvom rade to:

  • aké služby Adelek poskytuje,
  • kto sú ich zákazníci,
  • a aké majú títo zákazníci potreby či obavy.

Rád sa vŕtam v detailoch, pretože práve tam sa často skrývajú tie najcennejšie zbrane, ktoré môže firma vo svojej komunikácii použiť. Zisťoval som preto tiež:

  • ako Adelek pracuje,
  • ako vnímajú konkurenciu,
  • čo si myslia, že robia lepšie a čo horšie.

💡 Musí byť copywriter expertom vo vašom odbore?

Nemusí. Skúsený/á copywriter/ka si musí dokázať naštudovať daný odbor či tému textu, samozrejme, s podkladmi od vás. Ale s odborníkom ušetríte čas aj nervy, keďže sa v téme zorientuje omnoho rýchlejšie. Takisto sa vás bude pýtať, ale nebudete mu musieť objasňovať základy. Okrem toho, odborník často vidí aj dôležité detaily, ktoré laik prehliadne a ktoré môžu mať zásadný vplyv na nápaditosť i faktickú presnosť textu. Presvedčilo sa o tom už mnoho mojich klientov.

Presne toto je prípad, kedy som vďaka svojim skúsenostiam z odboru vedel s klientom rýchlo a jednoznačne identifikovať konkurenčné výhody, ktoré môžeme v textoch použiť ako predajné argumenty.

2. Analýza existujúceho obsahu firmy Adelek

V tomto kroku si obvykle zozbieram príklady marketingovej komunikácie a obsahu klienta – od textov na webstránke cez príspevky na sociálnych sieťach až po rôzne brožúry či katalógy.

V tomto prípade som mal hotovo veľmi rýchlo – screenshot pôvodnej webstránky vidíte vyššie, na sociálnych sieťach firma Adelek nebola prítomná a nemal som k dispozícii ani nejaké propagačné materiály. 

Ono to nie je žiadny problém, no ak má firma už za sebou nejakú marketingovú komunikáciu, občas sa viem inšpirovať existujúcim obsahom.

3. Analýza kľúčových slov (KW analýza)

Ako som už písal, pre Adelek.sk sme chceli získať viac návštevnosti z Googlu. No a Google má rád kvalitný obsah (najmä texty). Lenže pôvodné webstránky na tom boli z hľadiska textov biedne.

Súčasťou textov teda musia byť vhodné kľúčové slová, podľa ktorých potenciálni zákazníci webstránku nájdu.

💡 Ako fungujú kľúčové slová?

Určite si teraz hovoríte: „Relevantné kľúčové slová, vhodné kľúčové slová… kto sa v tom má vyznať a čo to, sakra, znamená?“

Teraz to skúsim upresniť, ale veľmi zjednodušene. Predstavte si nasledujúcu situáciu: 

Máte elektroinštalačnú firmu a v textoch na webstránke máte iba výraz „elektroinštalácie“, aj keď v rôznych tvaroch. 

Keď však väčšina ľudí hľadá elektroinštalačné služby, do Googlu zadávajú frázu „elektrikárske práce“. Táto fráza (kľúčové slovo) má dajme tomu 1 000 vyhľadávaní mesačne, kým „elektroinštalácie“ iba 50. Čo myslíte, kto získa viac návštevníkov – vy alebo váš konkurent Fero, ktorý má na stránke rôzne kľúčové slová vrátane „elektrikárske práce“?

Túto situáciu som si vymyslel, ale zhruba takto to funguje. Jasné, Google je inteligentný a väčšinou chápe, ktoré slovo je synonymum ktorého. A berie do úvahy aj ďalšie kritériá, nie iba kľúčové slová…

…ale správne použitie relevantných kľúčových slov je základom SEO. Aspoň zatiaľ.

Adelek pôsobí v Banskej Bystrici a okolí. Chceli sme sa teda umiestniť najmä na lokálne kľúčové slová súvisiace s elektroinštaláciami, sekundárne aj na všeobecné.

Pripomínam, že KW analýza nie je len o získavaní návštevnosti. Aj v tomto prípade mi vyhľadávané frázy napovedali aj to, aké problémy ľudia v súvislosti s danými službami riešia.

Na analýzu som (ako vždy) použil osvedčený nástroj Marketing Miner. Nasledovala už štandardná práca so slovami – očistenie o nerelevantné výrazy, zlučovanie podobných, roztriedenie na jednotlivé témy a podstránky… však to možno niektorí poznáte.

Samozrejme, výsledný dokument s roztriedenými kľúčovými slovami odo mňa klient dostal spolu s textami. Môže ich teda použiť v budúcnosti na tvorbu ďalšieho obsahu.

Určite sa teraz pýtate: „A ako to s kľúčovými slovami dopadlo?“ Nič sa nebojte, výsledok nájdete na konci článku.

💡 Komplexná SEO analýza patrí do rúk SEO špecialistovi

Musím ešte upozorniť na jednu vec: To, čo pred písaním textov robievam, síce nazývam analýzou kľúčových slov, ide však skôr o ich vyhľadanie. Nie som SEO špecialista a nerád sa preto púšťam do výmeny textov na zabehnutých webstránkach, ktoré zarábajú peniaze. Odstránenie existujúcich kľúčových slov totiž môže webstránku v očiach vyhľadávačov poškodiť. Podobné prípady si vyžadujú komplexnú SEO analýzu zahŕňajúcu okrem iného aj existujúci obsah na stránke. Nehrám sa na to, že viem všetko, preto klientom na takúto komplexnú SEO analýzu vždy odporúčam nájsť si SEO špecialistu.

4. Analýza konkurencie

Nuž a čo by to bolo za marketingové analýzy, keby som neodkukával od konkurencie, že?

Pri konkurentoch ma zaujímalo najmä, ako komunikujú a čo komunikujú – teda aké predajné argumenty používajú.

Dokopy som nakukol ku 14 konkurentom, z toho som sa venoval podrobnejšie trom najvýznamnejším z Banskej Bystrice a okolia. A na rozdiel od ostatných som u nich našiel štipku inšpiratívneho obsahu, nie iba suché vymenovanie poskytovaných služieb či moje milované slávne klišé „flexibilita a individuálny prístup“.

Na niektorých konkurentov mi dal tip priamo klient, s hľadaním ostatných mi pomohol spomínaný Marketing Miner a ujo Google.

Kliknutím prejdete na stránku s kontaktnými údajmi.

Flexibilita a individuálny prístup? Adelek.sk má na viac

Určite ste už videli webstránky, kde boli celé texty tvorené len nudným popisom služieb či slovnou vatou – napr. už spomínaným klišé typu „flexibilita a individuálny prístup“.

No, tak presne také texty ja nerobím.

Teraz sa určite pýtate: „Prečo? Čo je na tom zlé?“

Nie sú to skrátka žiadne relevantné predajné argumenty. Nie je lepšie dať vašim zákazníkom skutočné dôvody, prečo si majú vybrať vás? Také, ktorí vaši konkurenti nemajú?

Za mňa áno, práve preto taká zdĺhavá príprava.

Takže späť k postupu: 

Na základe zozbieraných dát som webstránku Adelek.sk navrhol rozdeliť na 11 podstránok so službami (elektroinštalácie v domoch, v bytoch, bleskozvody…) a ku každej podstránke som zadefinoval:

  1. problémy, s ktorými sa zákazníci obracajú na elektroinštalačnú firmu,
  2. ich obavy a otázky v súvislosti s daným problémom,
  3. riešenia tých obáv, ktoré v súvislosti s daným problémom ponúka Adelek.

Aby ste si to vedeli lepšie predstaviť, tu sú príklady problémov:

  • potrebujem elektroinštaláciu v novostavbe domu,
  • potrebujem pridať zásuvky v byte,
  • chcem bezpečný bleskozvod.

Príklady obáv a otázok:

  • Treba vôbec meniť elektrinu v starom dome? Do akej miery? Kedy áno a kedy nie?
  • Dodatočné navyšovanie cien pri montáži oproti cenovej ponuke.
  • Musia ísť káble do rúrok? Do akej miery treba sekať do stien či podlahy a rozbombardovať celý dom? 

Príklady riešení Adelek:

  • Podrobná cenová ponuka s jednotlivými položkami za prácu a materiál (zdôraznenie transparentnosti ako konkurenčnej výhody).
  • Rýchle dodanie cenovej ponuky do 5 dní, prvý kontakt do 48 h (zdôraznenie profesionality).
  • Komplexná ochrana pred bleskom vrátane kvalitného uzemnenia a prepäťovej ochrany (zdôraznenie precíznosti, dôkladnosti).

Samozrejme, toto sú len ukážky a tých identifikovaných problémov, obáv a riešení je omnoho viac.

Spolu vytvorili akúsi veľmi hrubú textovú osnovu. Podľa nej sme vedeli, čo by mal text na každej podstránke obsahovať.

💡 Komplexná úvodná analýza na vyžiadanie

Úvodnú analýzu si pri tvorbe textov na webstránky zapisujem vo forme poznámok. Na vyžiadanie  (je v cene drahších variantov cenovej ponuky alebo za príplatok) vám ju viem poskytnúť aj ako komplexný a prehľadne spracovaný dokument. Nájdete v ňom zrozumiteľne napísané všetko, čo som z marketingového pohľadu zistil o vašej firme, vašich silných a slabých stránkach, rezervách či o vašich konkurentoch. Analýzu potom môžete použiť pri tvorbe ďalšieho obsahu, napríklad článkov. V tomto prípade klient takýto dokument nepožadoval.

A ideme písať…

Po dôkladnej príprave (a ako ste videli, bola naozaj dôkladná) som sa konečne mohol pustiť do písania.

Určite ste si všimli aj v tomto texte, že mám rád uvoľnený konverzačný štýl písania. Pre Adelek.sk som však zvolil formálnejší a empatický tone of voice, predsa len chceme zdôrazniť profesionalitu. Mimochodom, dávka empatie je za mňa veľmi dôležitou súčasťou predajných textov.

Na začiatok som vytvoril texty pre 2 podstránky a poslal som ich p. Šajbanovi na pripomienkovanie. V tejto fáze ani tak nešlo o faktickú presnosť textov, ale o to, či mu sedí práve štýl komunikácie, ktorým prehovoráme k jeho zákazníkom.

„…áno momentálny vývoj textov sa mi páči. Môže to takto pokračovať 🙂 Ďakujem.“

Pokračoval som teda ďalej so zvyšnými podstránkami. Potom som mu všetko zaslal na finálne pripomienkovanie. Pripomienky som zapracoval a texty sme doladili.

Ešte by som rád upozornil na 2 prvky, ktoré by mali byť súčasťou textov na webstránke. Ale nie vždy sú:

1. prvok: Call to action (výzva k akcii)

Nejde iba o to, že človek príde na vašu stránku a niečo si tam prečíta. Alebo áno? Nechcete návštevníka premeniť na zákazníka? 

V tom prípade by mala mať webstránka takú štruktúru, aby ho navigovala od vstupnej stránky až po výzvu k akcii, ktorú má vykonať.

Tej výzve sa po anglicky hovorí call to action (skratka CTA). Môže mať rôzne podoby podľa toho, o akú akciu ide:

  • ak chcete, aby návštevník vyplnil kontaktný formulár, môže to byť tlačidlo, ktoré ho presunie na stránku s formulárom,
  • ak sa s vami má spojiť inak, môže to byť slovná výzva („nezmeškajte akciu…“, „zavolajte nám čo najskôr…“),
  • alebo čokoľvek iné…

…ale najdôležitejšie je, aby tam nejaký CTA prvok bol. Lebo veľa ľudí (aj copywriterov) na to zabúda. Viac o tom píšem v mojom blogovom článku o call to action.

Pamätáte na motiváciu klienta, o ktorej som písal? Bolo ňou získať viac dopytov, nie iba nahodiť na stránku nejaké nové texty, aby tam niečo bolo. A moja úloha ako copywritera bola mu s tým pomôcť. A to okrem iného znamená použiť CTA prvky (pre mňa v textoch samozrejmosť).

2. prvok: Meta tagy

Spomínal som, že pre viac dopytov sme potrebovali získať viac návštevnosti z vyhľadávania. A že pri tvorbe textov teda bolo dôležité dodržať zopár zásad pre správnu optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO). A hlavne nezabudnúť na jeden často opomínaný detail…

…teda ono to nie je detail, ale mnoho ľudí na to zabúda: sú to meta tagy – konkrétne meta title (titulok stránky), meta description (popis stránky)tvar URL (adresy stránky).

Meta tagy sú neviditeľné texty, pričom tie spomenuté hrajú z hľadiska SEO veľkú rolu. Ok, ok, URL nie je meta tag, ale platí to aj preň.

Tieto 3 kúsky textov totiž Google berie do úvahy pri umiestňovaní stránky vo vyhľadávaní. Kvôli tomu by mali obsahovať kľúčové slovo.

Okrem toho ich však zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Takže ich môžete – a mali by ste – využiť na upútanie pozornosti používateľa a presvedčiť ho, aby vo vyhľadávaní klikol na vašu stránku.

Ako som to urobil?

Jednoducho: do meta title a meta description som umiestnil najvýznamnejšie predajné argumenty.

Pýtate sa: „Prečo najvýznamnejšie?“ 

Vo výsledkoch vyhľadávania máte totiž obmedzený priestor a texty musia byť veľmi krátke. Inak ich Google oreže. A niektoré meta tagy občas z rôznych dôvodov prepíše.

Veď posúďte sami – na screenshote červeným náhľad Adelek.sk, v náhľade pod ním je text meta description orezaný:

Ani vy nečakajte, kým sa človek preklikne na vašu stránku. Ukážte mu už na Googli, prečo by si mal vybrať práve vás.

💡 Nezabúdajte na meta tagy

Nesprávne napísané meta title, meta description a tvar URL majú priamy vplyv na to, ako vysoko sa umiestni vaša stránka vo vyhľadávaní aj na to, koľko ľudí na ňu vo vyhľadávaní klikne. Ak ignorujete v textoch na webstránke meta tagy, pripravujete sa o návštevnosť aj o peniaze. U mňa sú meta tagy samozrejmou súčasťou textov okrem najnižšieho cenového variantu. Ten si väčšinou vyberajú klienti, ktorí majú samostatného SEO špecialistu, ktorý sa o meta tagy postará.

Kliknutím prejdete na stránku s kontaktnými údajmi.

Pomohol som aj s nahodením textov

Klient využil aj doplnkovú službu publikácie textov na jeho webstránke. Nebol to pre mňa problém, keďže ju mal postavenú na platforme WordPress, s ktorou mám bohaté skúsenosti – rovnako ako s úpravami stránok priamo pomocou HTML a CSS kódu.

Nahadzovanie textov nerobím automaticky, iba ak to má klient zahrnuté v cenovom variante (prípadne ak si dodatočne priplatí).

Záleží aj, na akom systéme je stránka postavená. S niektorými môže byť viac práce, čo sa odrazí na cene.

Napriek tomu som radšej, keď sa o nahodenie textov môžem postarať ja, lebo vtedy mám pod kontrolou typografiu textu.

Niektorí web developeri nahadzovači obsahu totiž text „rozbijú“: 

  • z pevných medzier sú zrazu obyčajné, 
  • z pomlčiek spojovníky, 
  • odstavce sú príliš široké (niekedy aj na celú šírku stránky) a teda ťažko čitateľné… 

Samozrejme, česť výnimkám. Ale stáva sa mi to dosť často.

Ďalšie ukážky textov pre Adelek.sk nájdete… kde inde ako na Adelek.sk.

Oplatilo sa investovať do nových textov?

Webstránka Adelek.sk bola v novej verzii s novými textami publikovaná koncom mája 2025. Po 4 mesiacoch od sfunkčnenia sa dostala vo výsledkoch vyhľadávania na lokálne kľúčové slová s prívlastkom „banska bystrica“ na celkom vysoké miesta:

Kľúčové slovoUmiestnenie na Googli
elektricka pripojka banska bystrica1. miesto
vymena elektroinstalacie v byte banska bystrica 1. miesto
elektroinstalacie banska bystrica4. miesto
elektrikarske prace banska bystrica4. miesto
bytova elektroinstalacia banska bystrica4. miesto
elektroinstalacia rodinneho domu banska bystrica5. miesto

Samozrejme, ide o umiestnenie v rámci organických výsledkov – na vrchu Googlu nájdete vždy reklamné pozície platené cez Google Ads.

Ako vidíte, ide o lokálne kľúčové slová. Umiestniť sa na ne bol primárny cieľ, keďže firma Adelek pôsobí v širokom okolí Banskej Bystrice.

Tento cieľ teda považujem za splnený, čo potvrdzuje aj klient:

Peter Šajban – majiteľ elektroinštalačnej firmy Adelek, s. r. o. – referencia pre Michala Tomu

Petej Šajban
majiteľ Adelek, s. r. o.

„Nová stránka prináša výsledky, dopytov prišlo výrazne viac ako zo starej webstránky a hlavne dopyty sú aj na iné služby, kým predtým to boli z 90 % len bleskozvody. Bohužiaľ, nemám zatiaľ dobré zručnosti, ako si nastaviť systém a zvládať prichádzajúce dopyty, nech z toho vyťažím maximum. :)“

Umiestniť sa so všeobecnými short-tail kľúčovými slovami ako „elektrikarske prace“, „bytova elektroinstalacia“ či „vymena elektroinstalacie v byte“ by bolo tiež fajn, ale je to omnoho náročnejšie. Vyžadovalo by si to dlhší a detailnejší obsah (pokojne nakuknite do výsledkov vyhľadávania, aké stránky sa na tie slová zobrazujú).

⚠️ Pozície na Googli neviem garantovať

Úspech textov z hľadiska umiestnenia vašej webstránky na Googli závisí od mnohých faktorov. Medzi ne patrí aj konkurenčnosť – tj. koľko webstránok sa na dané kľúčové slová (a vo vašom odbore) umiestňuje a ako dobre majú poriešené SEO. Z tohto dôvodu vám vysoké umiestnenie na Googli neviem garantovať. Pri vysoko konkurenčných oblastiach vám odporúčam obrátiť sa najprv na SEO špecialistu, ktorý vypracuje SEO stratégiu a pomôže s technickou optimalizáciou stránky. Následne počítajte s tým, že budete musieť pravidelne tvoriť kvalitný obsah – s tým vám už rád pomôžem.

Koľko stoja nové texty?

Ako vidíte, web copywriting neznamená vycucať si texty z prsta. Neznamená ani napísať tam prvú vec, ktorá mi napadne, len aby tam niečo bolo a neznamená ani zadať jeden prompt do AI nástroja.

Stojím si za tým, že kvalitné texty nemôže napísať niekto, kto váš biznis nepozná do detailov. Práve preto je za nimi množstvo práce – ani nie tak kreatívnej či umeleckej, ale skôr remeselnej.

Takže, poďme na tie ceny:

Tak ako všetkým klientom, aj p. Šajbanovi som vytvoril komplexnú cenovú ponuku s 3 cenovými variantmi. Tieto varianty zahŕňajú rôzny rozsah služieb či doplnkové služby. Moja filozofia je, aby niekto neplatil za to, čo nepotrebuje. 

V prípade Adelek.sk bolo cenové rozpätie týchto variantov 590 až 1 210 €.

P. Šajban si vybral najdrahší cenový variant s miernou úpravou – pridal som mu službu nasadenia textov na webstránku a ubral spracovanie úvodnej analýzy do samostatného prehľadného dokumentu, keďže to nepožadoval.

Rozhodol sa uhradiť 100 % vopred namiesto štandardnej 50 % zálohy, čo znamenalo ďalšiu zľavu. Finálna cena bola 1 050 €, pričom zahŕňala okrem už spomínaného publikovania textov aj analýzu kľúčových slov, alternatívny návrh titulku pre každú stránku, meta tagy či jazykovú korektúru.

Nech už by ste si vybrali ktorýkoľvek cenový variant, myslite na to, že vaša webstránka je obchodný zástupca, do ktorého stačí investovať raz a potom pre vás pracuje zadarmo 24 hodín denne.

Určite teda chcete, aby na návštevníkov robila čo najlepší dojem a čo najviac z nich premenila na zákazníkov – rovnako ako v prípade Adelek.sk

A rovnako ako v prípade Adelek.sk to bez investície do kvalitných textov nepôjde.

Peter Šajban – majiteľ elektroinštalačnej firmy Adelek, s. r. o. – referencia pre Michala Tomu

Petej Šajban
majiteľ Adelek, s. r. o.

„Michala som oslovil po prečítaní jedného z jeho odborných článkov o elektroinštaláciách, ktorý ma zaujal zrozumiteľným podaním odbornej témy pre laické publikum. Spoluprácu s ním hodnotím veľmi pozitívne a odporúčam ho každému, kto hľadá spoľahlivého copywritera aj pre technickejšie témy.“

Kliknutím prejdete na stránku s kontaktnými údajmi.

Šmakuje vám tento obsah? Zdieľajte ho a zvýšte jeho dosah:
Návrat hore