Písanie článkov: zrozumiteľne, pútavo a k veci

Máte pocit, že vaše články nefungujú? Neprinášajú viac zákazníkov a čitatelia nechápu, čo im vlastne chcete povedať? Alebo ich prestanú čítať už po pár sekundách? 

Možno si s článkami lámete hlavu zbytočne a dlhé večery plné ťukania do klávesnice by ste radšej strávili inak. 

Čo teda s tým?

Nechajte písanie článkov na mňa

Som copywriter, odborník na texty o technike. Zvládam aj náročné a aktuálne technické témy ako fotovoltika, elektromobilita, tepelné čerpadlá, solárne panely a ďalšie oblasti TZB, elektrotechnika či stroje.

Jaj, a zvykol som písať aj o pive a jeho varení. 

Články odo mňa vám:

  •  prinesú viac čitateľov,
  •  premenia ich na zákazníkov,
  •  odľahčia vašu zákaznícku podporu, keďže zodpovedia mnohé otázky zákazníkov vopred,
  •  udržia zákazníkov v kontakte s vašou značkou, takže u vás nakúpia opakovane alebo vás odporučia ďalej.

Napíšem pre vás napríklad:

Odborné články pre neodborníkov

Sú nabité informáciami, no písané stručne a jasne, aby im rozumel každý. Odborné články na vašom firemnom blogu často plnia aj úlohu SEO článkov.

SEO články

Vyriešte problémy čitateľov kvalitným obsahom priamo na vašom webe a radi u vás nakúpia. SEO články sú vďaka tomu dlhotrvajúcim zdrojom návštevnosti (a tržieb) z vyhľadávačov.

PR články

Odprezentujte vaše produkty a služby v médiách nenútenou a atraktívnou formou. Zrozumiteľne, pútavo a k veci – také sú PR články odo mňa.

Natívny článok

Riešte problémy čitateľov alebo ich edukujte v spojení s nenápadnou a nevtieravou prezentáciou vašej značky. Natívna reklama je budúcnosť.

Tlačové správy

Zásobujte novinárov zaujímavými informáciami, ktoré súvisia s vašimi produktmi. Vďaka pravidelným tlačovým správam si s nimi vybudujete dlhodobé vzťahy a získate mediálny priestor zadarmo.

Iné články a texty

Potrebujete iné články? Kontaktujte ma – uvidím, ako vám môžem pomôcť. Detaily o iných typoch textov uvádzam na podstránke copywriting.

V napätí očakávate, koľko to bude stáť?

Pozrite si ceny článkov:

Kliknutím na tlačidlo prejdete na ceny.

Články som písal napríklad pre značky:

Magazín Electrend, pre ktorý píše copywriter Michal Toma.

Magazín Electrend (Legrand Slovensko)

  •  Články, podklady pre infografiky, spracoval som aj 2-dielny e-book.
  •  Článok „B, C, D – čo znamenajú tieto písmená na ističoch“ si v r. 2021 návštevníci prečítali 15 608-krát. To sú tisícky potenciálnych zákazníkov pre Legrand.
  •  Na projekte spolupracujem od r. 2019 s agentúrou ContentFruiter.
Článok, ktorý písal copywriter Michal Toma pre český web spoločnosti Viessmann

Viessmann.sk/.cz, Tepelka.cz, Vykurovanie24.sk (Viessmann)

  •  Články a texty o tepelných čerpadlách, kotloch či solárnych systémoch.
  •  Články som písal po slovensky. Pred nasadením na české verzie webov boli preložené do češtiny.
  •  Na projektoch spolupracujem od r. 2020 s agentúrou ContentFruiter.
Screenshot e-shopu Elektroantoš.sk, pre ktorý píše copywriter Michal Toma.

E-shop Elektroantoš.sk

  •  Popisy produktov, kategórií a články na blog.
  •  Môj článok „Ako zapojiť zásuvku“ je prvý na Googli a zároveň je najnavštevovanejšou stránkou celého e-shopu…
  •  …ročne má 8 800 prečítaní – a prináša tisícky potenciálnych zákazníkov pre e-shop.

…a pomáhal som aj ďalším značkám:

REHAU – Podlahovka.sk, Zdravechladenie.sk, Vodabezstrachu.sk

 Články o TZB pre magazíny, landing pages. Spolupráca s agentúrou iNetGap.

NAY Elektrodom – Smartmagazin.sk

 Články o smart zariadeniach a wearables. Spolupráca s agentúrou ContentFruiter.

Zeppelin SK

 Krátke SEO články o stavebných strojoch CAT pre externé webové portály. Spolupráca s agentúrou Online TORO.

Polygrafické centrum – B2B magazín Printtalk.sk

Články o polygrafii, biznise a marketingu. Spolupráca s agentúrou ContentFruiter.

Furbify.sk – blog na e-shope

 Long form články ako vybrať PC komponenty a periférie. Spolupráca s agentúrou ContentFruiter.

Topbyvanie.sk, Spotrebitelskytest.sk

 Recenzie spotrebičov a zariadení, rady a tipy pre domácnosť. Priemerné hodnotenie mojich článkov na Topbyvanie.sk je cca 90 %.

Detaily o mojom portfóliu nájdete na podstránke referencie.

V napätí očakávate, koľko to bude stáť?

Pozrite si ceny článkov:

Kliknutím na tlačidlo prejdete na ceny.

Môžete mi dôverovať, že naša spolupráca bude bezproblémová

Presvedčilo sa o tom už mnoho mojich zákazníkov, napríklad:

ContentFruiter, s. r. o.

„S Michalom spolupracujeme už od roku 2019. Ak by som ho mal charakterizovať niekoľkými slovami, boli by to slová odbornosť, spoľahlivosť a ochota. Ako content creator je súčasťou viacerých našich projektových tímov a pod jeho rukami už pre nás vznikli desiatky článkov, na ktoré získavame od klientov aj od čitateľov veľmi dobrú spätnú väzbu.“

Patrik Vavrovič, managing director agentúry ContentFruiter – referencia pre Michala Tomu

Patrik Vavrovič,
Managing Director

ElektroAntoš, s. r. o.

„S Michalom spolupracujeme už niekoľko rokov. Píše mi odborné texty na blog, popisy kategórií a podkategórií, robí analýzy. Drží slovo aj cenu. Vždy, keď treba, ozvem sa mu a riešime textový svet pre môj eshop. Určite odporúčam obrátiť sa na tohto profíka.“

Ing. Jakub Antoš, majiteľ e-shopu Elektroantos.sk – referencia pre Michala Tomu

Jakub Antoš,
majiteľ e-shopu Elektroantos.sk

Z faktúry za písanie článkov vám „nevybije poistky“. Cenu sa dozviete vopred

Z hľadiska ceny delím články na 2 kategórie:

1. PR články a tlačové správy

Cena začína na 89 €, ak si objednáte balík 12 ks článkov. Za balík sa platí 100 % platby vopred. 

Ak chcete objednávať po jednom, cena začína na 119 €. V tom prípade platíte min. 50 % platby vopred.

Ceny za PR články a tlačové správy:

Počet článkovCena za článokUšetríte
1 až 3od 119 €0 €
4 až 7od 109 €až 70 €
8 až 11od 99 €až 220 €
12 a viacod 89 €360 € a viac!

Max. dĺžka je 2 NS, za ďalší text sa pripláca. 1 NS = 1 800 znakov vrátane medzier. 

Cena sa líši podľa náročnosti a dĺžky textu. Ale žiadny strach, dozviete sa ju vopred – pošlem vám cenovú ponuku.

2. Odborné, blogové a ostatné články

Cena začína na 99 €, ak si objednáte balík 12 ks článkov. Za balík sa platí 100 % platby vopred. 

Ak chcete objednávať po jednom, cena začína na 149 €. V tom prípade platíte min. 50 % platby vopred.

Ceny za odborné, blogové a ostatné články:

Počet článkovCena za článokUšetríte
1 až 3od 149 €0 €
4 až 7od 119 €až 210 €
8 až 11od 109 €až 444 €
12 a viacod 99 €600 € a viac!

Max. dĺžka je 4 NS, za ďalší text sa pripláca. 1 NS = 1 800 znakov vrátane medzier. 

Cena sa líši podľa náročnosti a dĺžky textu. Ale žiadny strach, dozviete sa ju vopred – pošlem vám cenovú ponuku.

Doplnkové služby k článkom

Cenové ponuky spracúvam v 3 cenových variantoch. Ku každému si môžete doobjednať doplnkové služby. Niektoré z nich sú v drahších cenových variantoch už zahrnuté.

Doplnkové služby k článkomCena
Tvorba zadania pre textindividuálne
Text nad rámec cenníkovej dĺžkypodľa hod. sadzby
Ďalšie kolo pripomienkovania20 €
Meta tagy pre texty na web10 € za 1 sadu
Ďalší návrh titulku10 €
Vyhľadanie kľúčových slov pre článokod 20 €
Doplnková ilustračná foto (vrátane alt a title tagu)10 € z voľne dostupného zdroja, 15 € z platenej fotobanky
Kontrola vami publikovaného článku na webeod 10 € v závislosti od dĺžky článku
Publikácia článku na vašom webeod 20 €
Kontrola textu pred tlačouod 20 €
Jazyková korektúraod 8 € za NS
Rozoslanie hotovej tlačovej správy médiám20 € za správu

„A kde je cena za normostranu?“

Nepoužívam ju, pretože kvalita a náročnosť článku nezávisí iba od jeho dĺžky.

Navyše, copywriteri s cenami za NS či za hodinu vás môžu na faktúre prekvapiť vyššou sumou, ako ste čakali.

U mňa sa vám to nestane – pošlem vám vopred cenovú ponuku. Práve tento prístup považujem za férový a transparentný.

Zadanie – nevyhnutný základ pre písanie článkov

Začneme vypracovaním zadania, ktoré si ešte pred písaním článkov odsúhlasíme spolu s cenou. Zadefinujeme si cieľ daných textov, cieľovú skupinu zákazníkov, kľúčové slová, tonalitu textu atď.

Rozsiahlejšie práce na zadaní spoplatňujem aktuálnou hodinovou sadzbou. Len tak vám môžem zaručiť, že texty budú v 100 % kvalite.

Nie ste si istý, či nám to „klapne“? Otestujme si spoluprácu na 1 článku

Rozumiem, že chcete pre váš biznis to najlepšie. Aj ja by som chcel. 

Ak stále váhate, mám pre vás návrh, ako si spoluprácu otestujeme:

  1. Objednajte si 1 článok.
  2. Zaplatíte zaň štandardnú cenu.
  3. Ak nebudete chcieť ďalej spolupracovať, rozídeme sa v mieri.
  4. Ak si budete chcieť objednať balík viacerých článkov, započítam doň aj tento 1. článok.
  5. Rozdiel medzi štandardnou a zľavnenou cenou za 1. článok vám odpočítam z ceny objednaného balíka. 
  6. Prvý článok tak budete mať za rovnakú zľavnenú cenu ako zvyšné články v rámci balíka.

Férová ponuka, nie?

Urobte 1. krok k zrozumiteľným a pútavým článkom

Aktuálna vyťaženosť: mám priestor pre 1 novú spoluprácu.
Dlho teda neváhajte a napíšte mi čo najskôr, aby som vám mohol vyhradiť kapacitu:

Kliknutím na tlačidlo prejdete na postup.

7 dôvodov, prečo so mnou spolupracovať:

  •  1. Som odborník – viem, o čom píšem, pretože som to zažil v praxi.
  •  2. Písal som pre veľké značky – napr. Legrand, Viessmann, Rehau, NAY Elektrodom či Zeppelin SK.
  •  3. Som profesionál – môžete mi dôverovať, že naša spolupráca bude bezproblémová. O všetkom dôležitom vás budem informovať vopred a včas.
  •  4. Som skúsený copywriter – copywritingu a content marketingu sa venujem na plný úväzok od r. 2018. Pri tvorbe textov využívam aj svoje znalosti z oblasti webdizajnu, použiteľnosti, typografie a SEO.
  •  5. Vopred viete, koľko zaplatíte – žiadne prekvapenia na faktúre, vopred vám pošlem cenovú ponuku.
  •  6. Nemáte žiadne náklady navyše – napr. na editora či SEO špecialistu. Texty odo mňa sú vyladené a na publikovanie pripravené.
  •  7. Nižšia cena pri dlhodobej spolupráci – objednajte si balík článkov a za každý zaplatíte menej.

5 krokov k pútavým a zrozumiteľným článkom

  1. Napíšte mi, aký článok potrebujete, o čom by mal byť, kde bude uverejnený a kto je cieľová skupina. 
  2. Pošlem vám cenovú ponuku, možno sa vás opýtam na pár detailov.
  3. Odsúhlasíme si ponuku a zadanie. Po úhrade 1. časti platby začnem písať.
  4. Odovzdám vám článok a zapracujem prípadné pripomienky.
  5. Obaja sa tešíme z vydarenej spolupráce, prípadne v nej pokračujeme.

Aktuálna vyťaženosť: mám priestor pre 1 novú spoluprácu. Dlho teda neváhajte a napíšte mi čo najskôr, aby som vám mohol vyhradiť kapacitu.

Kliknutím prejdete na stránku s kontaktmi.

Copywriter Michal Toma
Návrat hore