Písanie článkov: zrozumiteľne, pútavo a k veci

Máte pocit, že vaše články nefungujú? 

Neprinášajú zákazníkov či neplnia inú funkciu, ktorú od nich čakáte? Čitatelia ich prestanú čítať už po pár sekundách, pretože nechápu, čo im vlastne chcete povedať? 

Možno si s článkami zbytočne lámete hlavu a dlhé večery plné ťukania do klávesnice by ste radšej strávili inak. Alebo si s nimi láme hlavu niekto iný, komu ste ich zadali a jeho/jej výsledky vám nestačia.

Čo teda s tým? 

Nechajte písanie článkov na profesionálneho copywritera a odborníka, ktorý vie, o čom píše.

Neplaťte za normostrany a vatu

Povedzme si otvorene:

Aký význam má investovať čo i len 1 € do normostrán textu bez kontextu?

Do textov, ktoré sú síce lacnejšie, ale plné vaty, neprinášajú návštevnosť a neplnia ani žiadnu inú funkciu?

Ako profesionálny copywriter vám prinesiem skutočné výsledky. Viac návštevníkov, viac zákazníkov, viac leadov.

Napíšem pre vás:

  • články na firemný blog,
  • PR články,
  • tlačové správy,
  • natívne články,
  • SEO články.

Som odborník na texty o technike. Rozumiem tomu, o čom píšem a zvládam aj náročné a aktuálne technické témy ako fotovoltika, elektromobilita, tepelné čerpadlá, solárne panely a ďalšie oblasti TZB, elektrotechnika či stroje.

Neobmedzujem sa však iba na techniku, ak práve mám voľnú kapacitu a ak mi téma sadne.

Dôkazy namiesto sľubov

Pozrite sa, ako vyzerajú články z klávesnice profesionálneho copywritera, ktorý vie, o čom píše.

Tu je napríklad ukážka článku Nabíjanie elektromobilu doma pre magazín Electrend – magazín si doteraz pripísal vyše 1 milión návštev (kliknite na obrázok pre zväčšenie):

K našej spolupráci sa vyjadrila aj Agneša Sleziaková – content manažérka projektu Electrend v agentúre Contetfruiter, s ktorou som spolupracoval:

„Projekt Electrend dokázal za roky napredovať a prinášať zaujímavé a hodnotné informácie aj vďaka celému autorskému tímu, ktorého základným pilierom predovšetkým pri štarte bol práve pán Michal Toma. 

Vďaka jeho odhodlaniu a odbornosti ako aj výbornému time managementu sme mohli čitateľom prinášať nielen hlboké témy v danom segmente ale aj informácie o novinkách, trendoch v oblasti elektroinštalácií. 

Pre klienta vytvoril niekoľko hodnotných produktových článkov, ktorými zákazníkom priblížil novinky značky Legrand. Spolupráca dlhodobo prebiehala vo všetkých smeroch k spokojnosti a prinášala výborné výsledky, ktoré magazín generuje aj v súčasnosti.“

– Agneša Sleziaková, content manažérka projektu Electrend

Pokojne si prečítajte aj prípadovú štúdiu, kde rozoberám tvorbu obsahu pre Electrend podrobnejšie vrátane výsledkov.

Stále málo?

Pozrite si ukážku článku o princípe podlahového vykurovania, ktorý som písal pre portál Vykurovanie24.sk od firmy Viessmann (kliknite na obrázok pre zväčšenie):

Alebo ukážku článku o typoch fotovoltických systémov pre blog na stránke Solarvision.sk firmy Energovision (kliknite na obrázok pre zväčšenie):

Chcete viac dôkazov namiesto sľubov?

Nájdete ich na stránke portfólio.

Prečo mať na firemnom blogu či v médiách lepšie články?

Lepšie články = viac návštevníkov z vyhľadávania.

Lepšie články = viac návštevníkov premenených na zákazníkov. Povedané marketingovo: vyšší konverzný pomer.

Lepšie články = lepšie „meno“ v odbore a medzi zákazníkmi. Marketingovým žargónom: silnejšia značka – silnejší brand.

A to všetko znamená vyššie tržby.

Kvalitné články tiež odľahčia vašu zákaznícku podporu, keďže zodpovedia mnohé otázky zákazníkov vopred. Takisto udržia zákazníkov v kontakte s vašou značkou, takže u vás nakúpia opakovane alebo vás odporučia ďalej.

„Nepotrebujeme riešiť články a content marketing, máme dosť roboty…“

Rozumiem. Ak nechcete rásť či nezvládnete viac zákazníkov, potom máte pravdu. Tiež sa riadim pravidlom, že radšej menej zákazníkov – ale spokojných – než veľa takých, ktorým by ste nestíhali poskytnúť 100 % servis.

Ale ak nepodnikáte prvý rok, určite viete, že žiadne dobré časy netrvajú večne. Prečo sa teda nepripraviť na tie horšie a nezaistiť si lepšiu pozíciu na trhu pre dobu, keď budú vaši konkurenti zápasiť o každé euro?

Z faktúry za písanie článkov vám „nevybije poistky“. Cenu sa dozviete vopred

Z hľadiska ceny delím články na 2 kategórie:

1. PR články a tlačové správy

Cena začína na 89 €, ak si objednáte balík 12 ks článkov. Za balík sa platí 100 % platby vopred. 

Ak chcete objednávať po jednom, cena začína na 119 €. V tom prípade platíte min. 50 % platby vopred.

Ceny za PR články a tlačové správy:

Počet článkovCena za článokUšetríte
1 až 3od 119 €0 €
4 až 7od 109 €až 70 €
8 až 11od 99 €až 220 €
12 a viacod 89 €360 € a viac!

Max. dĺžka je 2 NS, za ďalší text sa pripláca. 1 NS = 1 800 znakov vrátane medzier. 

Cena sa líši podľa náročnosti a dĺžky textu. Ale žiadny strach, dozviete sa ju vopred – pošlem vám cenovú ponuku.

2. Odborné, blogové a ostatné články

Cena začína na 99 €, ak si objednáte balík 12 ks článkov. Za balík sa platí 100 % platby vopred. 

Ak chcete objednávať po jednom, cena začína na 149 €. V tom prípade platíte min. 50 % platby vopred.

Ceny za odborné, blogové a ostatné články:

Počet článkovCena za článokUšetríte
1 až 3od 149 €0 €
4 až 7od 119 €až 210 €
8 až 11od 109 €až 444 €
12 a viacod 99 €600 € a viac!

Max. dĺžka je 4 NS, za ďalší text sa pripláca. 1 NS = 1 800 znakov vrátane medzier. 

Cena sa líši podľa náročnosti a dĺžky textu. Ale žiadny strach, dozviete sa ju vopred – pošlem vám cenovú ponuku.

Doplnkové služby k článkom

Cenové ponuky spracúvam v 3 cenových variantoch. Ku každému si môžete doobjednať doplnkové služby. Niektoré z nich sú v drahších cenových variantoch už zahrnuté.

Doplnkové služby k článkomCena
Tvorba zadania pre textindividuálne
Text nad rámec cenníkovej dĺžkypodľa hod. sadzby
Ďalšie kolo pripomienkovania20 €
Meta tagy pre texty na web10 € za 1 sadu
Ďalší návrh titulku10 €
Vyhľadanie kľúčových slov pre článokod 20 €
Doplnková ilustračná foto (vrátane alt a title tagu)10 € z voľne dostupného zdroja, 15 € z platenej fotobanky
Kontrola vami publikovaného článku na webeod 10 € v závislosti od dĺžky článku
Publikácia článku na vašom webeod 20 €
Kontrola textu pred tlačouod 20 €
Jazyková korektúraod 8 € za NS
Rozoslanie hotovej tlačovej správy médiám20 € za správu

„A kde je cena za normostranu?“

Nepoužívam ju, pretože kvalita a náročnosť článku nezávisí iba od jeho dĺžky.

Navyše, copywriteri s cenami za NS či za hodinu vás môžu na faktúre prekvapiť vyššou sumou, ako ste čakali.

U mňa sa vám to nestane – pošlem vám vopred cenovú ponuku. Práve tento prístup považujem za férový a transparentný.

Zadanie – nevyhnutný základ pre písanie článkov

Začneme vypracovaním zadania, ktoré si ešte pred písaním článkov odsúhlasíme spolu s cenou. Zadefinujeme si cieľ daných textov, cieľovú skupinu zákazníkov, kľúčové slová, tonalitu textu atď.

Rozsiahlejšie práce na zadaní spoplatňujem aktuálnou hodinovou sadzbou. Len tak vám môžem zaručiť, že texty budú v 100 % kvalite.

Nie ste si istý, či nám to „klapne“? Otestujme si spoluprácu na 1 článku

Rozumiem, že chcete pre váš biznis to najlepšie. Aj ja by som chcel. 

Ak stále váhate, mám pre vás návrh, ako si spoluprácu otestujeme:

  1. Objednajte si 1 článok.
  2. Zaplatíte zaň štandardnú cenu.
  3. Ak nebudete chcieť ďalej spolupracovať, rozídeme sa v mieri.
  4. Ak si budete chcieť objednať balík viacerých článkov, započítam doň aj tento 1. článok.
  5. Rozdiel medzi štandardnou a zľavnenou cenou za 1. článok vám odpočítam z ceny objednaného balíka. 
  6. Prvý článok tak budete mať za rovnakú zľavnenú cenu ako zvyšné články v rámci balíka.

Férová ponuka, nie?

8 dôvodov, prečo so mnou spolupracovať:

  •  1. Som odborník – viem, o čom píšem, pretože som mnohé z toho zažil v praxi.
  •  2. Písal som pre živnostníkov aj veľké značky – napr. Legrand, Viessmann, Rehau, NAY Elektrodom, ZSE, Kia či SCONTO.
  •  3. Nebudem z vás ťahať nasilu peniaze – Sadnem si s vami, vypočujem si vás a navrhnem najlepšie riešenie. Keď usúdim, že texty odo mňa vám teraz nepomôžu, poradím, ako postupovať. Áno, aj to sa mi bežne stáva a nerobím z toho tragédiu.
  •  4. Som profesionál – môžete mi dôverovať, že naša spolupráca bude bezproblémová. O všetkom dôležitom vás budem informovať vopred a včas.
  •  5. Som skúsený copywriter – copywritingu a content marketingu sa venujem na plný úväzok od r. 2018. Pri tvorbe textov využívam aj svoje znalosti z oblasti webdizajnu, použiteľnosti, typografie a SEO.
  •  6. Vopred viete, koľko zaplatíte – žiadne prekvapenia na faktúre, vopred vám pošlem cenovú ponuku.
  •  7. Nemáte žiadne náklady navyše – napr. na editora či SEO špecialistu. Texty odo mňa sú vyladené a na publikovanie pripravené.
  •  8. Nižšia cena pri dlhodobej spolupráci – objednajte si balík článkov a za každý zaplatíte menej.

5 krokov k pútavým a zrozumiteľným článkom

  1. Napíšte mi, aký článok potrebujete, o čom by mal byť, kde bude uverejnený a kto je cieľová skupina. 
  2. Pošlem vám cenovú ponuku, možno sa vás opýtam na pár detailov.
  3. Odsúhlasíme si ponuku a zadanie. Po úhrade zálohy začnem písať.
  4. Odovzdám vám článok a zapracujem prípadné pripomienky.
  5. Obaja sa tešíme z vydarenej spolupráce, prípadne v nej pokračujeme.

Nečakajte, kým sa moja kapacita zaplní. Zarezervujte si ju ešte dnes:

Kliknutím prejdete na stránku s kontaktmi.

Copywriter Michal Toma
Návrat hore